3_three

Slovenské tažení českou pouliční módou, Not For Everyone hlásá Abideless

Méně dodržovat pravidla, tak lze volně přeložit původní slovenskou značku Abideless, jejíž doménou je dnes tolik populární streetwear móda. To nejlepší z české a slovenské scény představíme v krátkém seriálu. Abideless v roce 2014 zažili Daniel Nochta a Miki Curik, nejlepší přátelé, jak sami o sobě tvrdí. Přestože ani jeden z nich se módě na škole nevěnoval, rozhodli se založit vlastní značku, protože „vnímali nedostatek věcí, o kterých by se mohlo říci, odkud pocházejí a mají něco víc než jen logo nebo nápis“.  Začali zcela od nuly, zato však s nemalými ambicemi, které postupně úspěšně realizují.

Původně bratislavská značka je stále populárnější i v Česku. I když  svých minimalistických kolekcích tvrdí, že nejsou pro každého, úspěch slaví i v zahraničí. Nebo možná právě proto, že se jim daří odlišovat.

5_five

Foto: Vše Abideless

finallorena-stvorec

O jejich ambicích a jistém úspěchu za poslední dva roky svědčí mimo jiné i fakt, že podporu dostali i od samotného Virgila Abloha. Designer a zakladatel milánské značky Off-White je mimo jiné součástí online fashion platformy Mastered podporující mladé talenty. Do otevřeného výběrového řízení zaměřeného na streetwear se přihlásilo 6500 značek, do speciálního kurzu bylo vybráno jen 400 z nich a to včetně Abideless. „Komunita ktorá sa tam vytvorila bola velmi energická a dostali sme cenný feedback od zastupcov svetových značiek ale aj svetových mediálnych domov ako napr. HIGHSNOBIETY,“ popisuje Daniel Nochta.

Detailněji se s touto talentovanou slovenskou značkou můžete seznámit v profilovém rozhovoru níže. Případně si můžete přečíst o dalších fenoménech tuzemské streetwearové scény. V uplynulých týdnech jsme si představili Alex Monhart a její zahraniční úspěch s batohy, případně rovněž slovenskou značku Life is Porno, která si podmanila Česko.

Jaká je vaše cílová skupina?

Značka oslovuje hlavne dve skupiny ľudí. Mladšiu generáciu od 20 do 30 rokov avšak asi rovnaké množstvo zákazníkov je v skupine medzi 30 – 40 rokov.

Jaký je poměr mezi zákazníky muži a ženami?

Je to asi 60% v prospech žien, a je to spôsobene aj tým, že ženy často nakupujú oblečenie aj pre svojich partnerov.

Jak vznikl název vaší značky?

Vedeli sme, že chceme len jedno slovo. Zároveň sme predpokladali, že existujúce slovo bude určite registrované, takže  nezostávalo nám nič iné len vytvoriť úplne nové a to tak, že sme začali so základom ABIDE čo znamená dodržiavať pravidla a LESS čo znamená menej. A keď sme zistili, že doména .com je voľná vedeli sme, že to je to pravé meno.

Předpokládám, že nejsilnější jste v Praze. Zeptám se, jak je to i v jiných částech ČR? V kolika obchodech jste zastoupeni?

Najsilnejší sme stále ešte v Bratislave, lebo tu máme veľmi silné zázemie, avšak Praha už dobieha. Dostali sme viacero ponúk na spoluprácu s českými kamennými alebo onlinovými obchodmi, avšak veľmi starostlivo si vyberáme kde budú naše produkty prezentované. Aktuálne sme vo finále komunikácie s jedným novým konceptom, ktorý sa bude v Prahe otvárať na jeseň 2016. Zároveň chystáme aj intenzívnejšiu spoluprácu s väčšími obchodmi, ktoré sú veľmi silne na trhu, ale k tomu by som v tomto štádiu vyjednávania nerád veľa prezrádzal.

Lze značku uživit jen prodejem sám přes sebe, nebo je nutná spolupráce s dalšími prodejci/obchody?

Ten zdroj predajov sa skladá z viacerých kanálov. Jeden je online predaj cez našu stránku, ďalší sú retailery a potom rôzne  akcie kde sa snažíme prezentovať náš príbeh a produkty. Dobrou kombináciou všetkých troch je možné uživiť značku a zabezpečiť jej chod.

1_one

boyz-3

V čem podle vás tkví úspěch či popularita vaší značky?

Naším prístupom a odvahou. Prístup preto, lebo ľudia vidia naše nadšenie odovzdať im viac ako len produkt. A odvaha preto, lebo myšlienky ktoré ABIDELESS reprezentuje sa väčšinou v móde nevidia, a to je to čo sa ľudom páči. Odlišnosť a originalita.

Umělci, celebrity a populrání lidé navrhují zejména v zahraničí oblečení, boty, doplňky, nebo mají dokonce své vlastní labely. Jak vnímáte spojování se známými lidmi/designéry/umělci. Je jist forma spolupráce důležitá i pro vaši značku?

Bez pochýb to je veľmi dôležité a má to svoju silu a význam. Zvlášť dôležité je veľmi dobre zvážiť danú spoluprácu, aby bola prirodzená pre obe strany. Stretli sme sa s viacerými známymi osobnosťami, ktoré prejavili záujem o vlastnú mini kolekciu avšak zatiaľ sme tieto aktivity odložili, keďže najskôr chceme vyformovať celu paletu produktov a potom sa venovať menším kolekciám pripadne aj v spolupráci s nejakou známou osobnosťou.

Máte zahraniční ambice? Jaké?

Určite máme a veľké. Trochu sme už mali šancu okúsiť ako to funguje v Berlíne a Kodani. Jedno vieme s istotou,  že je to beh na dlhú trať, ale sme pripravení bojovať 🙂

Můžete prozradit, jaká byla nutná počáteční investice (alespoň řádově)?

Na začiatku to bolo 15 tis. eur avšak od spustenia všetky tržby sú reinvestované do chodu a rastu značky.

Co je pro vaši značku charakteristické? Co by ve vašich kolekcích nemělo chybět?

NOT FOR EVERYONE  – to je symbol, ktorý vznikol úplne na začiatku a stal sa charakteristickým podpisom značky ABIDELESS. Môže to vyznieť elitársky, avšak to je len prvý dojem. Reálny dôvod prečo sme si vytvorili takýto podpis je ten ,že veci ktoré robíme sú trochu kontroverzné a preto sa prirodzene nebudú páčiť každému a my sme s tým úplne v poriadku a priznávame to. Ďalší dôvod je, že všetko čo robíme robíme v limitovanom množstve, čím sa snažíme držať kontrolu nad ponukou, ktorú dodávame na trh.

finallorena2

Můžete prozradit, jaké jsou vaše další plány s rozvojem značky? Co nového chystáte?

Nerád hovorím čo bude, radšej by som vám to napísal až keď to bude aktuálne. Ale tento rok plánujeme predstaviť prvú fullon kolekciu. Takže sa chystáme posunúť od tričiek k širšej palete produktov a ako som už spomínal, na posledné mesiace roku chystáme viacerá popup spolupráce a prezentácie či už Bratislave alebo v Prahe.

Zjednodušeně řečeno, dnes je možné prorazit jen díky sociálním sítím. Jak moc jsou pro vás sociální sítě důležité?

Máte absolútnu pravdu. Sociálne siete sa stali dennodennou súčasťou života značky, avšak rovnakú váhu prikladáme aj na face to face kontakt s našimi zákazníkmi. Vo svete onlinu sa ľudia stali veľmi povrchní. Čas, ktorý vám online venujú je veľmi krátky keďže sa na nich valí enormné množstvo informácii, tak je to úplne prirodzene. Veríme, že sila dobrého osobného rozhovoru je neprekonateľná.

Jak vnímáte rozdíl mezi osobním kontaktem/účastí na prodejních akcích či veletrzích proti online komunikaci?

Z časti som na to odpovedal v predchádzajúcej otázke. Ide hlavne o čas, ktorý máte na to, aby ste si dokázali predať myšlienku. Zároveň ide o módu a ľudia si chcú naše veci chytiť a cítiť tie látky, s ktorými pracujeme. Skúsiť si veľkosť a strih takže osobný kontakt je zatiaľ silnejší a efektívnejší. Zároveň však chystáme ďalšie zlepšenia nášho onlinového zážitku.